mk
Film został nagrany 2 kwietnia bieżącego roku u wybrzeży wyspy Hailuoto w Finlandii. Przedstawia normalną dla Finów operację zimowego wejścia pilota na pokład statku handlowego, przed wpłynięciem do portu Oulu.
Grubość lodu pod pilotami przekraczała 20".
Na północnym Bałtyku oraz takich akwenach jak Zatoka Fińska, rejon Wysp Alandzkich i Zatoka Botnicka zalodzenie morza utrzymuje się od listopada do maja. Podobnie jest na niektórych wodach zamkniętych i przybrzeżnych położonych wokół Bałtyku, jak np. Cieśniny Duńskie, gdzie zalodzenie przez znaczną część zimy również utrudnia żeglugę.
Jak widać ludzie północy potrafią sobie doskonale poradzić w każdych warunkach.
Widoczny na filmie statek do jednostka ro-ro MV TavastLand należąca do szwedzkiego armatora Swedish Orient Line z siedzibą w Göteborgu. Statek transportuje głownie papier z fińskich papierni (port Oulu) do portów w Lubece i Travemunde oraz ładunki powrotne. Ma 190 metrów długości oraz ponad 15 tys ton nośności.
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
MOSG zachęca byłych funkcjonariuszy do powrotu do służby. Formacja informuje o procedurze
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży